Girly Graphics

Friday, August 19, 2011

epilog memori cinta - part 1

setahun berlalu, aku kembali bkeje di tmpt asal aku setelah hmpr 3 bln aku di johor menjalankn tanggungjwb aku sbgai seorang staf yg sgt berwibawa. eceh..perasan! hari pertama aku kembali bertugas, sedang sibuk tetibe aku terpandang seseorang sdg mghisap rokok n berborak dgn lg 2 org di luar kdai tmpt aku bkeje.

aku segera mendptkn org 2 dgn menjerit namanya n trs memeluk die. Aj!!!! itulah  'lelaki' yg pernah aku knali dlu n pernah mnjadi abg angkt ku suatu ketika. die agak terperanjat sedikit dgn tingkah aku. manakn tak, aku sndiri tdk sedar dgn perbuatan aku secara tiba2 memeluknya. mungkin kerana rindu n sdh lama x jmpa dgn die aku bertindak sebegitu.  aku x sgka dpt jmp 'lelaki' 2 lg. n kali neh aku akn jmp die hmpir setiap hari krn die juga sudah kembali bkeje di complex yg sme tmpt aku bkeje. huhu
hubungan aku n Aj kembali biasa sprti dlunya. 1 ari slps aku keluar berkareoke dgn Aj, die bertnyakn psl dri aku. n tiba2 die mengajak aku menjadi scandal die. what??? cam x caye jew. oii cik abg, awk 2 da ade awek. ingt sikit jgn nk gtl sgt. huhu.. aku tahu die cuma ajak2 ayam. tp ntah knp aku bole kate OK?! Aj n aku membuat 1 perjanjian, bhwa hbngn kami tdk bole smp ketahuan ke gf die yg aku gelar kn Kak S shja n Julius pakwe aku ketika tu.

hubungan neh sgt sulit tuk dijalinkn. Aj lgsg x pnya msa tuk berSMS or kol aku sprti kapel len krn Kak S tgl sebumbung dgn die. 1 cara yg x pernah terlindas di kpla otak aku, Aj n adek angkt die beri sgt bernas. aku terpaksa menyamar org len. Fiza. ya..Fiza yg bkeje di Secret Recipe n awek kpd Boy (adek angkt Aj) adalah peranan n watak yg perlu aku bawa. setiap mlm aku akn berhbgn dgn Boy n bermanja2 di talifon kemudian sngja berckp2 dgn aj yg sgt peramah tu di hdpn Kak S. mati la aku kalo Kak S taw yg Fiza tu x wujud n die knl aku sbg Pai. kdg kala Kak S minta cake. Alamakkk..terpaksa la aku belikn wlaupun sbnrnya aku keje di Kenny Rogers bkn nya di Secret Recipe. 

hubungan yg terjalin antara kami hanyalah semaentara krn Kak S dpt menghidu kecurangan Aj terhdpnya. ptg uh Kak S besua muka dgn aku n tnya perkara sbnr. aku menjawab setiap pertanyaan die tenang .
Kak S minta aku memutuskan perhubugan tu. n die x kesa sekiranya aku n Aj berkawan asal tdk melampaui batas. aku terima dgn terbuka permintaan Kak S tu. aku sdr hbngn aku n Aj x kemana2 n perasaan syg o cinta msh belum berputik di hati kami berdua.

aku msh berkwn dgn Aj tp tdk la serapat dlu n kami jrg bertemu wlaupown tmpt keje kami hnyalah bersebelahan shja. suatu mlm pkul 11.30 slps aku blik keje hp aku berbunyi. aku knl pemilik nombor tu tp nombor tu x pnh mendail aku sblm neh. aku teragak2 tok jwb panggilan tersebut. tp tanpa berfikir pnjg aku trs menekan butang answer pd hp. pelik, hanya keluhan yg sgt brt kedengaran di hujung talian. aku memanggil nama Aj yg ku pgl abg berulang kali. beberapa saat kemudian talian sengaja di matikn. huh????

pg itu aku dikejutkan dgn SMS drp Kak S mengatakan Aj skrg berada di wad org sakit. buat ape die kt situ. skt kew? skt ape? aku x pnh taw pown die ade pnyakit. aku membalas SMS Kak S td bertanyakn tntg Aj. Kak S cuma memberitahu aku Aj demam n terlebih mkn sukatan ubat.sedikit pelik bgaimna bole terlebih dos pula. aku minta izin Kak S utk melawat Aj. pd mulanya Kak S x membnrkn ttp beberapa jam slps tu Kak S pula yg meminta aku utk dtg berjmp dgn Aj.

setibanya aku di wad hospital, aku x prlu bersusah pyh mencari katil Aj krn die ditempatkn katil plg hdpn muka pintu wad tersebut. tp kaki aku terasa sgt berat tok melangkah msk bila melihatkn Kak S berada di tepi katil setia menemani Aj. hurmm.. tiba2 aku dikejutkn seseorang drp blkg. Boy! masuk jew la yg ko tercegat kt sini wat pew? aku cuma tersengih pd Boy. heheh :) 
aku mengikut Boy drp blkg n setibanya aku di katil Aj, aku trs bersalam n mencium tgn Kak S. eceh..nk tunjuk hormat la tu. lalu aku melihat Aj yg terbaring lemah n msh x sdr kn dri di katil. agak ngeri bila melihatkn wayar yg terlekat pd tgn n lubang hidungnya. mesti perit..seketika aku di sana tiada sepatah pown yg keluar drp mulut aku mahu pown Kak S. kami hnya diam seribu batu. lalu aku meminta dri stlh melihatkn jam di dinding bilik wad tersebut sdh menunjukkn pkul 4.30 ptg.aku sdh terlmbt utk msk keje.

pd malamnya, aku sekali lg menerima SMS drp Kak S yg meminta aku spya dpt menjaga Aj esok utk seketika krn die ada hal n x dpt utk menguruskn Aj. dgn hati girang aku trima pelawaan itu krn esok juga aku cuti n x kemna2.seawal pg aku bgn wlaupown sbnrnya aku sgt liat utk bgn pg. aku cuba memasak bubur nasi walhal aku x pndai msk wlau telur goreng. betul x tipu.. aku bersiap2 utk ke hospital, tp blm sempat aku menjejakkn kaki keluar rumah, Kak S mghantar pesanan lg. katanya x prlu la aku dtg krn die da membatalkn rncangannya. aduh...punah sdh hrpn yg tlh kau sndrkn Kak S. hukhuk :(